אזור צפון ברזיל

לנסיוס

פארקה נאסיונאל דה שאפאדה דמנצ’ינה (Parque Nacional da Chapada) הינו אחד מהפארקים המפורסם ביותר בברזיל, שגודלו כ-1,520 קמ”ר. ישנה צמחיה מגוונות וחיות טרופיות שנהנים בשפע של מקורות מים אזוריות.
הפארק מציעה מגוון מסלולים וביניהם המערה הכחולה (Gruta Azu), מערת הנטיפים (Gruta Lapa Doce) וכמובן הדיונות הלבנות המפורסמות והמגלשות הטבעיות (Riberao do Meio). מרבית האטרקציות נמצאות בסמוך לעיירית לנסיוס הציורית וניתן לעשותן עצמאית .כמו כן ישנם סיורים מודרכים באתרים יותר מרוחקים.
פארקים מרכזייים נוספים – מוסקיטו פארק (Mosquitos Waterfall) – מפלי מים מרשימים סביב שמורה. מומלץ להיכנס ולצפות מקרוב. פארק נסיונל דוס לנסיוס מרנהסס (Parque Nacional dos Lençóis Maranhenses) – נחשב לתופעת טבע בזכות דיונות הציוריות.חשוב לשים לב לדרכי הגעה לפארקים מכיוון שקיים מרחק ביניהם ומומלץ לפצל אותם כל יום בנפרד.

ג'רי קקווארה

עיירה קסומה עם תחושה של פעם. היופי נמצא בפשטות, חופים מהיפים ביבשת, דיונות מרהיבות מסביב ולגונות כחולות, כולם יחד יוצרים תחושה של חופש ורגיעה. נקודות ששוה לציין הינן לגונה פרדייס, הדיונה הגדולה, טיולי באגי וג’יפים, מעגלי קפוארה והעץ העקום.. כן העץ העקום. גולת הכותרת הינה לגונה פרדייס בחוף המזרחי עם הערסלים בתוך המים, כמו כן נמצא בחוף המזרחי העץ העקום והסלע הענק במים. כמו כן אחת מהאטרקציות הפופולאריות ביותר בג’ריהינה טיול שטח עם באגים או ג’יפים. במהלך הנסיעה מגיעים לנקודות עם נופים יפים והרבה מקומות בהם אפשר להצטלם ולעלות לאינסטה. אטרקציה קלאסית בטיול של ישראלים.

אריאל דה אג'ודה

כפר תיירותי מפותח המתאים לקהל שרוצה להתפנק בפוסאדות ברמה גבוהה. רחוב מוקג’י (Mucuge) הינו ורחוב מרכזי עם מסעדות וחנויות בסגנון ברזילאי. כמו בכל יעד חוף, חופים מומלצים הינם חוף טייפה (Taipe Beach) וחוף טפרפואה (Taperapua Beach) ואם בא לכם לטייל מחוץ לעיירה, ניתן לטייל עם באגי לכפר טרנקוזו שנמצא כ-20 ק”מ מהעיירה או לכפר קטן בשם קאריבה אשר נודע בזכות סגנונו “העתיק” ונראה ככפר שנתקע בזמן (נמצא כ-40 ק”מ). שני המקומות האלו שוכנים באזורים בהם חופים יפים שהם חלק מהעניין.

איטה קרה (Itacare)

איטה קרה היא עיירת גולשים קטנה השוכנת על רצועת חוף יפהפייה באיזור באהיה.
באיטה קרה יש חופים טרופיים קלאסיים: מים כחולים, עצי דקלים, קוקוסים, קיפודי ים, חול לבן והרבה טבע פראי מסביב. המקום מעביר חוויה רגועה מאוד ואותנטית-כפרית וחמה לאנשי הגלישה – זהו ה-יעד שבו מומלץ ביותר לגלוש ולהתחיל ללמוד לגלוש, איטה היא לגמרי האידיאל – חופים מותאמים ללמידת גלישה, מדריכים סופר מקצועיים ש”חיים את הגלישה” וכן מתפרנסים ממנה מהם תוכלו ללמוד לגלוש, בערב תוכלו לטייל בטיילת במרכז (הכל מאוד קרוב וקטן) ולמצוא דוכנים של עבודות יד/שרשראות/צמידים/לוכדי חלומות – כל סגנון ה”בוהו” שיק ולא מעט מסעדות מקומיות, מבחינת מחירים הם שפויים ומתאימים למטיילים, אין חיי לילה מטורפים בד”כ סביבות השעה 11 כבר יש שקט מופתי וכולם הולכים לישון מה שתואם מאוד את אופי המקום שכן בד”כ קמים לגלוש מוקדם בבוקר. החופים הסמוכים יותר למרכז העיר הם תיירותיים וצפופים, ובהם נמצאים מרבית הבארים והמסעדות. החופים המרוחקים יותר מהמרכז, הם מבודדים ופראיים יותר.
מזג אויר משתנה-טרופי ,מבחינת עשייה ופעילויות: חוץ מלהשתזף בחוף ניתן לגלוש עצמאית – לשכור גלשן או לחילופין לקחת שיעורי גלישה, יש גם אפשרות לקחת שיעורי יוגה מרגיעים. מבחינת לינה יש לא מעט הוסטלים וגם בתים להשכרה.

סלבדור דה באהיה

Bahia סלבדור היא בירת מדינת באהיה שבברזיל, מוכרת לישראלים כיעד הקרנבל האמיתי, האותנטי – לחוות את החוויה עם הברזילאים ככלל, לרקוד איתם ברחובות ולהצטרף לכלל החגיגות פעם בשנה באזור ינואר-פברואר (תאריכים משתנים),הקרנבל בסלבדור ניחשב למסיבת הרחוב הגדולה בעולם! רקדנים, תלבושות, מתופפים, במות גדולות המורכבות על משאיות עם מערכת הגברה מובנית (טריו אלטריקוס) ובקיצור אוירה מדהימה! הקרנבל עצמו מתקיים בכבישים ומורכב ממתחם סגור (VIP), כאשר הקהל על המידרכה במרחק נגיעה מהטירוף. ניתנת האופציה לקנות חולצת זיהויי של אחת הקבוצות (קבוצות הטריו אלטריקוס) שעולה כמה מאות ריאלים וכך תוכלו לקחת חלק פעיל במסיבה בתוך המתחם המדובר.
הקרנבל מתרחש בשלושה איזורים עיקריים:
• קמפו גרנדה – ניחשב לעממי יותר.
• בארה-אונדינה – ניחשב תיירותי ובטוח יותר, מומלץ גם לישון באזורים הללו.
• פלוריניו  העיר העתיקה בה מתקיימות תהלוכות, מופעי קפוארה בנוסף למסעדות המקומיות ומרכז התרבות של העיר.

השכרת הדירות נימשכת בד”כ 9 לילות שכן הקרנבל בסלבדור הוא הארוך ביותר ונימשך 7 ימים לעומת ריו ופלורה (5 ימים), מחירי האוכל שפויים, דירות יקרות יותר מבד”כ בגלל הקרנבל המחירים עולים ומומלץ לשריין דירה כחצי שנה מראש.מבחינת בטיחות בסלבדור ככלל ובעיקר בקרנבל: יש לא מעט כייסים ולכן כדאי לשמור על חפצים אישיים קרוב אליכם ולהביא לחגיגות כמה שפחות ציוד איתכם, ובכללי לא להביא דברים יקרי ערך כמו תכשיטים עליכם כדי לא למשוך תשומת לב אליכם. עדיף לא להסתובב בלילות ובכללי לבד אלא בחבורות ויש אזורים מסוימים שכדאי שלא להגיע אליהם בכלל – אזורי שכונות עוני וכנופיות.

סאו פאולו

סאו פאולו היא העיר הגדולה ביותר בברזיל ובדרום אמריקה ככלל, מונה כ-19 מיליון תושבים והיא מהווה את מרכז המסחר והכלכלה של ברזיל, למרות הבדלי המעמדות הדרסטיים כמו בכל ברזיל -מדובר באחת הערים העשירות ביותר בדרום אמריקה, עשירי ברזיל לרוב יגורו שם, הקהילה היהודית הגדולה ביותר בברזיל שוכנת גם היא בעיר – דבר הנוגע לשומרי הכשרות והמסורת וכן קימות בעיר לא מעט מסעדות כשרות. בעיר יש המון אפשרויות של חיי לילה סוערים, עסקים, אירועי תרבות, מוזיאונים ברמה גבוהה מאוד, מרכז העיר מלאה במבנים עתיקים ולצידם גורדי שחקים מרהיבים ביופיים. מומלץ מאוד לבקר בשוק המרכזי של סאו פאולו -מלאה בניחוחות ודוכני אוכל אותנטים ומיוחדים ,שדרת פאוליסטה היא השדרה המפורסמת ביותר של העיר, בה יש המון מסעדות וחנויות משני צידי השדרה.
לינה – מטיילים יבחרו לרוב ללון באזור המרכז למרות שהוא פחות בטוח בלילות ולכן כדאי להתנייד עם מוניות, אזור יקר יותר אך, בטוח ללינה הם הרחובות שסביב שדרת פאוליסטה. בתקופת הקרנבל נערכים מצעדים רבים ברחובות וכן מסיבות גדולות ובסופו מתקיים מצעד המנצחות – מצעד של בתי הספר לסמבה שניצחו בתחרויות הקודמות, מבחינת אטרקציות יש אופציה לצניחה חופשית זולה יחסית ביחס לשאר היבשת ונוף מדהים ובנוסף, מידי שנה נערך פסטיבל לולה פלוזה בעיר בד”כ סוף מרץ – תחילת אפריל – מהפסטיבלים המומלצים והגדולים בעולם!

צרו קשר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם

לחץ לשליחה
כתוב לנו :)
במה אפשר לעזור?
דילוג לתוכן