קרנבל בריו

פוסטים אחרונים

עקוב אחרינו

Instagram Feed

[wdi_feed id="2"]
RIO 2

תחרות הבתי ספר לסמבה בסמבודרומו

מצעד הקרנבל בסמבדרומו (אצטדיון הסמבה) הוא המופע הגדול והזוהר ביותר בעולם. זהו אירוע בו בתי הספר הסמבה הרבים של העיר מתמודדים על תואר האלופה. הם נשפטים על סמך הביצועים שלהם במספר קטגוריות( תלבושות, תיפוף, שיר הקרנבל שלהם, זמנים, תפאורה, אחידות וכו’). בברזיל יש ליגה של קרנבל כמו שיש ליגה של כדורגל. הקבוצות נקראות בתי ספר לסמבה ולכל בית ספר יש את הצבעים והאיפיונים שלו והאולם בו הם מתאמנים לקרנבל. באותו אולם אפשר לראות את החזרות לקרנבל כבר מחודש יולי. ההכנה למצעדי הסמבה מתחילה הרבה חודשים לפני הקרנבל במפעלים שמייצרים את כל התפאורה בעיר הסמבה והקהילות בהם נמצאים הבתי ספר לסמבה. כל בית ספר משלב אלפי משתתפים, במיוחד מהקהילה שבה נמצא הבית הספר, וככה יוצרים את כל המחלקות שמרכיבות את בית הספר במצעד הקרנבל. בראשית השנה נבחר שיר הסמבה הרישמי של הבית ספר  בתחרות שנמשכת מספר חודשים, בעוד מעצב הקרנבל של הבית ספר יוצר את התלבושות והתפאורות. כאשר הכל נקבע, אבות הטיפוס נשלחים לקו הייצור. 

מצעדי הסמבה של ריו דה ז’ניירו הם מופעים כוריאוגרפיים מאוד עם פרופורציות עצומות. לכל צועד יש תפקיד ומקום ספציפי על פי התחפושת באגף מיוחד, בקטע מיוחד שעוזר לחשוף את נושא בית הספר בשדרה.
בכל שנה, כל בית ספר בוחר נושא אחר למצעד. זו יכולה להיות חגיגה, אירוע היסטורי או דמויות מפורסמות של ההיסטוריה הברזילאית, אירוע מיוחד, מקום או כל דבר שמניע את הדמיון של הקהל: חיה מיוחדת, או אחד המרכיבים כמו מים או אש. בית הספר צריך להתפתח ולהישאר בנושא שנבחר במהלך המצעד שלו.
כל שנה שירי סמבה נכתבים במיוחד בהתאם לנושא.
כל האגפים והצועדים (שעשויים להשתנות בין 3.000 ל -5.000 בכל בית ספר) מעוטרים בתפאורה עשירה, וחושפים כל פרט שחשב מעצב הקרנבל להציג לקהל ולשופטים.
התלבושות כוללות דמיון פנטסטי, כך שהן מלאות בפרטים וצבעים. הן יצירות מופת אמיתיות. יש להם נוצות, בד מתכתי, משי ולחלקם יש תכשיטים או מטבעות. ייצור התלבושות לוקח חודשים ארוכים. עבודה זו מתחילה כשמונה חודשים לפני הקרנבל.
לכל בית ספר יש צבעים משלו (צבעי הדגל) וסגנון התלבושות. הצבעים משתקפים בחלקים רבים של המצעד.
התלבושות המשוכללות ביותר נלבשות על ידי אורחי כבוד בנקודות השיא של המצעד. 
אף על פי שאסור ערום מלא, לפעמים במצופים יש אנשים עם מעט מאוד בגדים או כמעט בלי. גברים ונשים לפעמים צועדים רק עם ציורי גוף והרבה זוהר וחיוך.
האירוע הזה הוא כמו אופרה גדולה עם הרבה נושאים שונים בלילה אחד. הוא קונצרט מדהים, שיטריף את דעתכם ואת הזיכרונות.

מסיבות רחוב BLOCOS-CARNIVAL
בלוקים הם קבוצות של אנשים שמתכננים מסיבות רחוב במהלך הקרנבל בריו דה ז’ניירו. המסיבות שלהם הרבה יותר מזדמנים מהמצעדים באצטדיון סמבדרום. כל בלוקו כותב שיר נושא ויש לו להקה לנגן את מוזיקת הסמבה. קבוצות אלה מתכנסות במפגשים המקומיים שלהן ומנגנות מוזיקת כלי הקשה עד שעות הבוקר המוקדמות. הבלוקוס נחשבים ללב ולנשמה של קרנבל ריו וישנם בלוקים פופולריים בקרב רווקים, אחרים עורכים מסיבות המתאימות למשפחות ועוד בלוקים פופולריים בקרב הומואים.

ההיסטוריה של הגוש

בסוף המאה ה -19 נוצרו קורדו. קורדו אלה היו קבוצות של אנשים שארגנה תהלוכות ברחבי העיר. רבות מהקבוצות ניגנו על כלים ורקדו כוריאוגרפים. ככל שהתקדמו הקורדו הם החלו להקים להקות ביחס לשכונותיהם. קבוצות אלה היו מבשר הגושים. כתוצאה מכך הם זכו לשם Blocos.

בלוקים מודרניים

כיום הבלוקוס יוצרים את המצעדים שלהם בשכונות ספציפיות. כל בלוקו מורכב מלהקה מוזיקלית וקבוצת מסיבות. הבלוקים מארגנים ומפעילים מסיבות בלוק במהלך השנה. המצעדים מתחילים כבר בינואר ואז נמשכים עד יום ראשון שאחרי הקרנבל. בעוד מצעד הבלוקוס כמעט בכל שכונה, השכונות הפופולריות ביותר למסיבות אלה הן קופקבנה, לבלון, איפנמה, ג’ארדים בוטניקו ולגואה כמו גם מרכז העיר. רבים מהבלוקים האלה כותבים שירי נושא משלהם ומוסיפים שירי סמבה קלאסיים לרפרטואר שלהם.

המוזיקה

אם לבלוק יש כלי נשיפה בלהקה שלהם הם נקראים בנדאס או להקות. כשהגיע הזמן למצעד הבלוקוס ישכרו משאית ונגני הגיטרה והזמרים נוסעים על המשאית מנגנים את המוסיקה שלהם. רוב הזמן הבלוקוס מנגנים סמבה אבל בנדאס יכולים לנגן מרצ’ינה, פולקה כמו מוזיקה. לפני הוספת הסמבה למצעדי הבלוקוס הייתה מארצ’ינה המוסיקה היחידה שהושמעה.

בלוקים אישיים

הבלוק הגדול ביותר הוא קורדאו דו בולה פרטה ומעל 200 אלף איש ישתתפו במסיבת הרחוב שלהם. Simpatia e Quase Amor מושך אליו כ -100,000 איש לחגיגתו. מונובלוקו עורכת את מסיבתם בחוף קופקבנה ועד 80,000 חוגגים משתתפים במסיבת הקרנבל הזו. מסיבות גדולות יותר אלה מתקיימות באוונידה ריו ברנקו, אחד הרחובות הגדולים בריו ואין מקום אחר שיכול להכיל מסיבות גדולות כל כך. הצופים מוזמנים להצטרף או אם תרצו, צפו מהיציעים השוכנים בשדרה.

גוש הכרמליטס מארח את המצעדים שלהם במחוז סנטה תרזה. הכרמליטים מתלבשים כנזירות במהלך מסיבותיהם. המצעד שלהם מספר את הסיפור על נזירה שברחה מהמנזר שלה כדי לחגוג את הקרנבל.

השאר תגובה

צרו קשר

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם

לחץ לשליחה
כתוב לנו :)
במה אפשר לעזור?
דילוג לתוכן